"Der har været 100 mia. mennesker på jorden før dig – men ingen lige præcis som dig. Kun du er dig.”
En metode udviklet af Måle Fortælleteater, som gør det muligt at lytte, fortælle og mærke.
Æstetiske læreprocesser i praksis, når vi undersøger, oplever og erfarer stemning og spor i en kirke.
Kristendommen rummer et væld af billeder, som ses og opleves. Og klassen laver egne altertavler.
En kuffert fuld af udfordringer til både krop, sprog, følelser og erfaringer om venskab.
En undersøgelse af engle ved hjælp af elevernes kreative deltagelse.
Grundlæggende spørgsmål om frihed, frisættelse og frelse bliver bearbejdet gennem øvelser, lege og samtaler
I et salme-laboratorium skaber elever og lærere nye årstidssalmer ved at klippe ord i gamle salme- og børne bøger.
En 22 meter lang billedtæppe med kunstneren Erik Hagens nyfortolkning af mere end 160 bibel-tekster.
Et lille projekt som undersøger de . symboler, man kan møder på gravsteder
Ved hjælp af mapop-app'en går eleverne en tur og hører påske-beretningen fra Bibelen 2020.
Årets salmesangsdage handler om de morgensange, som B. S. Ingemann skrevet til Dronningens Asyl i 1837 - som måske er mere aktuelle end nogensinde.
Et escape-room i den lokale kirke, hvor fantasi, nysgerrighed og samarbejde er helt nødvendig.
Eleverne skaber konkrete kunstværker i jernskrot, som åbner for refleksioner om ordet gud.
En forestilling om at være barn, om dårlige voksne og om at finde troen, håbet og kærligheden i sig selv.
Alle spiller en rolle i projektet, hvor to klasser sammen gennemspiller 8 scener fra den kristne påskefortælling.